Select Page

V mesecu oktobru smo se učenke 8. c in mentorici Monika Ficko in Bernarda Kejžar odločile za izziv – sodelovanje v mednarodnem projektu GIRLS GO CIRCULAR. Cilj projekta je šolarke opremiti z digitalnimi in podjetniškimi spretnostmi do leta 2027 prek spletnega učnega programa o krožnem gospodarstvu. To je način organizacije proizvodnje in potrošnje, ki temelji na delitvi, ponovni uporabi, popravilu, prenovi in recikliranju obstoječih materialov in izdelkov, kakor dolgo je to mogoče. S tem se življenjska doba izdelkov podaljšuje, zmanjšuje pa količina odpadkov. Ko izdelek pride do konca svoje življenjske poti, se materiale, iz katerega je izdelan, v največji možni meri obdrži v gospodarstvu. Tako se jih lahko s pridom vedno znova ponovno uporabi, kar še dodatno ustvarja vrednost. To je obrat od tradicionalnega linearnega gospodarskega modela, ki temelji na vzorcu vzemi – naredi – porabi – odvrzi. Ta model se zanaša na velike količine poceni in dostopnih surovin in energije.

Projekt prispeva k odpravljanju razlik med spoloma, ko gre za število žensk, dejavnih v digitalnem in podjetniškem sektorju v Evropi.

Na naši šoli smo v projektu sodelovale samo dekleta 8. c.

V mesecu oktobru smo dobile odobren dostop do aplikacije, kjer je bilo potrebno v celoti opraviti tri module.  Prvi modul Uvod v spletni bonton in varnost smo reševale s pomočjo mentoric, drugi modul Uvod v krožno gospodarstvo smo reševali v računalniški učilnici pod vodstvom ge. Magdalene Pogač, izvajalke projekta, tretji tematski modul Moda in krožnost  pa smo reševale ob petkih, 6. šolsko uro, pod budnim očesom ga. Alenke Bertoncelj in mentoric.

Ena izmed zanimivih in zabavnih nalog tematskega modula je bila, da posnamemo reklamo in jo objavimo. Preden smo posnele reklamo, smo razmišljale, kako bi najlažje predstavile krožnost v modi. Odločile smo se, da oblačila, ki niso bila primerna za izmenjevalnico, uporabimo za izdelavo modnih dodatkov. Iz rabljenih oblačil smo tako izdelale različne modne dodatke, kot so uhani in broške ter bufe in nosilne vrečke.

Delale in družile smo se ob petkih popoldne v učilnici za tehniko, kjer smo ugotovile, da nam ob delu, dobri glasbi in dobri družbi čas še prehitro mine.

Na spodnji povezavi si lahko ogledate nekaj utrinkov iz našega raziskovanja. Menimo, da smo po rešenih modulih bolj informirane o pasteh spleta in da smo spremenile način razmišljanja iz linearnega v krožno.

Napisale učenke 8.c in mentorici Monika Ficko in Bernarda Kejžar

 

Dostopnost